ERDEI VENDÉGHÁZ

Parádsasváron az erdő mellett Kékes-tetőre néző panorámával természetközeli nyugodt, csedes, jól felszerelet igényes szálláshely várja a vendégeket

Parádsasvár környékének túraútvonalai, élővilága

Szeretnénk egy kis erdei túrára invitálni a vendéget a falut körülölelő erdőkben. Tölgyeseken, bükkösökön, fenyőeredőn, gesztenyeligeten haladó séták alkalmával eljuthatnak elhagyott ércbányához, kisebb-nagyobb körtúrát tehetnek a Parádsasvár környékén.

Rövidebb túrák, séták:

- Sós-cseri túra: a Szabadság úton a faluból kiérve a sárga körtúrán egy kis szintemelkedésű, 3 km-es túrát tehetünk. Az utat keresztezi a sárga jelzés, melyen jobbra fordulva akár visszatérhetünk a gyógyvízpalackozóhoz, vagy balra 1 km-nyi séta után elérhetjük a 24-es főutat, és az Ősjuhar fa érintésével visszatérhetünk a faluba.

- Gesztenyés körtúra: a piros+ jelzéssel együtt a Béke úton elhagyjuk a falut, egy szép vadgesztenyeligetet érintve haladunk, majd letérünk a piros körtúra jelzésen, melyen visszatérünk a Szabadság útra (focipályához). Kb. 3.6 km.

- Erről a jelzésről a gesztenyés ligetben találjuk a bánya túra leágazását. Egy kicsitt nagyobb szintemelkedésű túra, melyen egy elhagyott ércbánya bejáratához jutunk. FELHÍVJUK FIGYELMÜKET, HOGY A TÁRNÁBA BEMENNI BALESETVESZÉLYES, ÉS TILOS!

Hosszabb túrák: az országos turista térképeken feltüntetett piros jelzésen eljuthatunk a Vörösmarty turistaház felől a Kékestetőre, mely a sárga jelzésen Parádóhután keresztül szintén megközelíthető. A piros + jelzésen Galyatetőre juthatunk. Választhatunk más túraútvonalat a visszatéréshez, melyhez turistatérkép használata javasolt.

Kérjük, hogy a kijelöltkekesteto.jpg túraútvonalakról ne térjenek le!

Mindenkinek jó túrázást Kívánunk!

Oldal: MÁTRA ÉS PARÁDSAVÁR KÖRNYÉKÉNEK TÚRA ÚTVONALAI
ERDEI VENDÉGHÁZ - © 2008 - 2024 - erdeivendeghaz.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap